tisdag, april 03, 2007

Dra åt helvete din jävla,,,,

I dag hamnade jag i ett bråk med en post-budbärare (om det nu heter så). Idioten ringde på vår port-telefon och sa att han hade väldigt skrymmande paket till oss nere på gården. Jag blev direkt arg och irriterad. Posten kör alltid ut jätte stora paket till oss fast de ska till vårt lager och de orkar ju inte släpa upp de gigantiska paketen upp för alla trappor (det finns ingen hiss i huset) så då säger de för det mesta någon av följande kommentarer:

- Det är inte mitt problem, jag kör INTE ut detta till Boländerna, det är fan inte mitt jobb. Skriv på här, jag måste dra!
eller...
- vad ska jag göra åt saken att ni inte kan skriva rätt adresser? DU får bära upp det själv. Skriv på här, jag måste dra!

Denna gång tog jag med mig Calle ner i trapphuset för moraliskt och fysiskt stöd om Postisen skulle bli vild. Där nere står en snubbe i 21 års åldern, de är alltid i 21 års åldern och vill egentligen inte alls köra budbil för posten. Han har tre paket med sig. Tre paket som inte väger ett skit. Ett av paketen var ganska långt och säkert svårt att ta med sig ihop med de andra två. men hallå, hans jävla jobb är ju att bära upp de där paketen åt oss. jag blir VÄLDIGT irriterad och lägger mig till med min allra myndigaste, spydigaste ton:

Kina: Jaha och dom här paketen skulle vara "skrymmande" eller? Det är ju helt vanliga paket. Det är väl inga problem att bära upp dessa?
Postis-snubben: Ja men du...det kanske inte är så LÄTT att bära upp alla tre. Det där ena är ju så långt.
Kina: Jaha...ja jag ser att det är långt men då kan man gå två gånger.

Sen tar jag det långa paketet själv under armen och börjar gå...

postis-snubben: Dra åt helvete din jävla...mummel mummel mummel
Calle: Vad fan sa han?
Kina: (Ropar efter postisen): Dra åt helvete själv!

Postens budkillar är lata, tjuriga, elaka och borde byta jobb. jag undrar just vad han kallade mig när jag bara hörde mummel...det finns ju så många fina skällsord att kalla en kvinna.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Usch vilket svin, man ska inte jobba med service om man inte är service-minded!!!

Hur nöjda våra kunder är med service, kvalitet och tjänsteutbud mäts regelbundet genom attitydmätningen Nöjd Kund Index, NKI. NKI är Postens verktyg för att mäta utvecklingen av den övergripande kundnöjdheten.

Vidare följs kvaliteten i kundkontakterna upp genom bland annat Bright Index, vilket är Nordens största jämförande undersökning mellan call centers.

Postens kvalitetspolicy

Kvalitet är att hålla vad man lovar

Posten ska vara ett företag att lita på. Posten möter sina kunder på ett öppet och professionellt sätt. Posten håller sig informerad om kundernas behov, så att tjänster och produkter alltid är kundanpassade. Posten ska arbeta med ständiga förbättringar.

Posten arbetar förebyggande genom att styra och leda sina processer mot satta mål. Posten har processägare som säkrar processernas resultat i samverkan med verksamhetsansvariga.

Alla medarbetare i Posten ska ta ansvar för kvaliteten i arbetet.

Hur väl Posten lyckas avgör kunderna

Varje chef ska inom sitt ansvarområde se till att det finns lokala anvisningar om tillämpningen av policyn samt att medarbetarna känner till och arbetar efter dessa.

Varje medarbetare ansvarar för att hålla sig informerad om tillämpningen av policyn samt att arbeta efter den.

Koncernpolicy, beslutad den 25 september 2002.

Anonym sa...

Skriv ut och tryck upp i fejjan på postisen nästa gång...

Kina sa...

haha du har verkligen koll Persson. Gammal Post-räv som du är!